Pozor Ko…ti,čo čítate len nadpisy ! Áno, aby mali o čom rozprávať lebo veľa ľudí ,generácií, si už nemá ,čo povedať ! Skúsme si teda vypočítať,koľko nám dlží EU a koľko nám dlžia slovenskí politickí zlodeji a ich lobistické skupiny ( známi z čias minulých ) ?

https://www.facebook.com/reel/773654848789369

Slovensko vstúpilo do Európskej únie (EÚ) 1. mája 2004. K tomuto vstupu viedlo úspešné prístupové rokovanie a následné referendum v roku 2003, kde viac ako \(92\%\) voličov hlasovalo za vstup.

Slovenská republika sa tak stala súčasťou EÚ spolu s ďalšími deviatimi krajinami v najväčšom rozšírení únie. Kľúčové míľniky vstupu do EÚ 4. október 1993: Podpísanie dohody o pridružení k EÚ (asociačná dohoda).December 1999: Slovensko bolo pozvané na prístupové rokovania na summite EÚ v Helsinkách.2002: Na summite v Kodani bolo ukončené prístupové rokovanie a bol stanovený termín vstupu na 1. mája 2004.
Máj 2003: Uskutočnilo sa referendum, kde sa občania \(92,46\%\) hlasmi vyjadrili za vstup do EÚ.1. mája 2004: Slovensko sa stalo plnohodnotným členom Európskej únie.21. december 2007: Slovensko vstúpilo do Schengenského priestoru.1. január 2009: Slovensko prijalo euro ako svoju menu.

Skúsme si teda vypočítať,koľko nám dlží EU a koľko nám dlžia slovenskí politickí zlodeji a ich lobistické skupiny ( známi z čias minulých ) ?

Slovensko vstúpilo do Schengenského priestoru.1. január 2009: Slovensko prijalo euro ako svoju menu.
Od tohoto dňa ubehlo ( do 1. január 2026) : 17 rokov z toho 4 prestupné , to je 6188 dní + 4 za prestupné roky = 6.192 dní
EÚ neuvaľuje dane, ale harmonizuje dane, aby fungoval jednotný trh.

Právny rámec pre DPH zahŕňa článok 113 Zmluvy o fungovaní EÚ, smernicu a nariadenie o DPH a balík opatrení pre digitálne hospodárstvo. Tieto pravidlá zabezpečujú, že spoločnosti, najmä nadnárodné a digitálne, platia minimálne efektívne dane prostredníctvom globálnych pravidiel proti narúšaniu základu dane, ako je pravidlo zahrnutia príjmov (IIR) a pravidlo pre nedostatočne zdanené platby (UTPR).
Kľúčové aspekty daňovej politiky EÚ
Právny rámec EÚ pre DPH: EÚ vytvorila harmonizovaný systém DPH prostredníctvom právnych predpisov, ktoré zahŕňajú článok 113 Zmluvy o fungovaní EÚ, smernicu o DPH a nariadenie o DPH.

Digitálne hospodárstvo: EÚ sa zapojila do medzinárodných snáh o zdanenie digitálnej ekonomiky.
Pravidlá GloBE: Všetky členské štáty sa zaviazali dodržiavať globálne modelové pravidlá proti narúšaniu základu dane (GloBE), ktoré zaviedol OECD/G20.
Princípy druhého piliera: Tieto pravidlá zahŕňajú:
Pravidlo zahrnutia príjmov (IIR): Zabezpečuje minimálne efektívne zdanenie prostredníctvom zavedenia minimálnej sadzby dane.
Pravidlo pre nedostatočne zdanené platby (UTPR): Doplňuje pravidlo IIR tým, že zabraňuje spoločnostiam presúvať zisky do jurisdikcií s nízkym zdanením
Článok 113 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (ZFEÚ) sa týka zosúlaďovania právnych predpisov v oblasti nepriameho zdaňovania. Stanovuje, že Rada jednomyseľne prijme pravidlá na harmonizáciu daní z obratu, spotrebných daní a iných foriem nepriameho zdaňovania s cieľom zabezpečiť správne fungovanie vnútorného trhu. Tento proces sa realizuje v rámci mimoriadneho legislatívneho postupu po konzultácii s Európskym parlamentom a Hospodárskym a sociálnym výborom.
Predmet: Zosúlaďovanie právnych predpisov týkajúcich sa dane z obratu, spotrebných daní a iných foriem nepriameho zdaňovania.
Cieľ: Zabezpečiť správne fungovanie vnútorného trhu.

Postup: Rada prijme pravidlá jednomyseľne po porade s Európskym parlamentom a Hospodárskym a sociálnym výborom.
Legislatívny nástroj: Mimoriadny legislatívny postup.
eubudget.europarl.europa.eu https://eubudget.europarl.europa.eu Dlhodobý rozpočet EÚ: Všetko, čo potrebujete vedieť.
Kde porušuje EU svoje právomoci ?

HLAVA III , USTANOVENIA O INŠTITÚCIÁCH, Článok 13
HLAVA V., VŠEOBECNÉ USTANOVENIA O VONKAJŠEJ ČINNOSTI ÚNIE A OSOBITNÉ, USTANOVENIA O SPOLOČNEJ ZAHRANIČNEJ A BEZPEČNOSTNEJ POLITIKE, KAPITOLA 1, VŠEOBECNÉ USTANOVENIA O VONKAJŠEJ ČINNOSTI ÚNIE, Článok 21 / 1. Činnosť Únie na medzinárodnej scéne sa spravuje zásadami, ktoré sa uplatnili pri jej založení, rozvoji a rozšírení a ktoré hodlá podporovať vo zvyšku sveta: demokracia, právny štát, univerzálnosť a nedeliteľnosť ľudských práv a základných slobôd, zachovávanie ľudskej dôstojnosti, rovnosť a solidarita a dodržiavanie zásad Charty Organizácie Spojených národov a medzinárodného práva. ………….

Článok 41, ODDIEL 2, USTANOVENIA O SPOLOČNEJ BEZPEČNOSTNEJ A OBRANNEJ POLITIKE, Článok 42, HLAVA VI, ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA, Článok 48 Zjednodušené revízne postupy/ 6. Vláda každého členského štátu, Európsky parlament alebo Komisia môžu predložiť, Európskej rade podnety na revíziu všetkých alebo niektorých ustanovení tretej časti Zmluvy o fungovaní Európskej únie týkajúcej sa vnútorných politík a činností Únie. Článok 53 Táto zmluva je uzatvorená na neobmedzený čas. Článok 54/ 1. Vysoké zmluvné strany ratifikujú túto zmluvu v súlade s ich ústavnými predpismi. Ratifikačné listiny sa uložia u vlády Talianskej republiky.

( https://www.aktuality.sk/clanok/ivUIkYi/spolupraca-medzi-talianskom-a-albanskom-prehlbena-zachytne-centra-vyvolavaju-kontroverzie/ )

TRETIA ČASŤ, VNÚTORNÉ POLITIKY A ČINNOSTI ÚNIE, HLAVA I, VNÚTORNÝ TRH, HLAVA II, Voľný pohyb tovaru, Článok 33, V rámci pôsobnosti tejto zmluvy Európsky parlament a Rada v súlade s riadnym, legislatívnym postupom prijímajú opatrenia na posilnenie colnej spolupráce medzi členskými štátmi a Komisiou. Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR 42, KAPITOLA 3 , ZÁKAZ MNOŽSTEVNÝCH OBMEDZENÍ MEDZI ČLENSKÝMI ŠTÁTMI, Článok 34 Množstevné obmedzenia dovozu a všetky opatrenia s rovnocenným účinkom sú medzi členskými štátmi zakázané. Článok 35 Množstevné obmedzenia vývozu a všetky opatrenia s rovnakým účinkom sú medzi členskými štátmi zakázané. HLAVA III , POĽNOHOSPODÁRSTVO A RYBNÉ HOSPODÁRSTVO, Článok 38. HLAVA IV, VOĽNÝ POHYB OSÔB, SLUŽIEB A KAPITÁLU, KAPITOLA 1, PRACOVNÍCI KAPITOLA 2, PRÁVO USADIŤ SA, Článok 50, KAPITOLA 3, SLUŽBY, KAPITOLA 4, KAPITÁL A PLATBY, Článok 65/1. Ustanovenia článku 63 majú bez toho, aby boli dotknuté práva členských štátov: a) uplatňovať príslušné ustanovenia ich daňových zákonov, ktoré rozlišujú daňových poplatníkov podľa miesta bydliska alebo podľa miesta, kde investovali kapitál; b) prijať všetky potrebné opatrenia, najmä v oblasti daňového systému a dohľadu nad finančnými inštitúciami, aby sa zabránilo porušovaniu vnútroštátnych predpisov, alebo stanoviť postupy na ohlasovanie kapitálových pohybov na štatistické alebo správne účely alebo prijať opatrenia, ktoré možno odôvodniť verejným záujmom či verejnou bezpečnosťou. 4. Ak sa neprijmú opatrenia podľa článku 64 ods. 3, Komisia, alebo ak Komisia do troch mesiacov od žiadosti dotknutého členského štátu neprijme rozhodnutie, tak Rada, môže prijať rozhodnutie, ktoré potvrdzuje, že obmedzujúce daňové opatrenia prijaté členským štátom voči jednej alebo viacerým tretím krajinám sa považujú za zlučiteľné so zmluvami, ak ich je možné odôvodniť jedným z cieľov Únie a ak sú zlučiteľné s riadnym fungovaním vnútorného trhu. Rada sa uznáša jednomyseľne na žiadosť členského štátu. Článok 66.HLAVA V , PRIESTOR SLOBODY, BEZPEČNOSTI A SPRAVODLIVOSTI, KAPITOLA 1, VŠEOBECNÉ USTANOVENIA .KAPITOLA 2, POLITIKY VZŤAHUJÚCE SA NA HRANIČNÉ KONTROLY, AZYL A PRISŤAHOVALECTVO.Článok 77/ 1. Únia tvorí politiku s cieľom:a) zabezpečiť absenciu akýchkoľvek kontrol osôb bez ohľadu na štátnu príslušnosť pri prekročení vnútorných hraníc; b) zabezpečiť kontroly osôb a účinné monitorovanie prekračovania vonkajších hraníc; c) postupného zaviesť integrovaný systém riadenia vonkajších hraníc. ……

PRAVIDLÁ HOSPODÁRSKEJ SÚŤAŽE, ODDIEL 1, PRAVIDLÁ UPLATŇOVANÉ NA PODNIKY Článok 101…….

KAPITOLA 2, DAŇOVÉ USTANOVENIA , Článok 110 Žiaden členský štát nezdaní výrobky z iných členských štátov nijakou priamou alebo nepriamou vnútroštátnou daňou prevyšujúcou dane ukladané priamo či nepriamo na podobné domáce výrobky. Ďalej, žiaden členský štát nezdaní výrobky iných členských štátov nijakou vnútroštátnou daňou, ktorá nepriamo ochraňuje iné výrobky. Článok 111 Navrátenie vnútroštátnych daní pri výrobkoch vyvážaných na územie niektorého členského štátu nepresiahne vnútroštátne dane, ktoré sa im priamo či nepriamo ukladajú……..

HLAVA IX, ZAMESTNANOSŤ.HLAVA X , SOCIÁLNA POLITIKA, Článok 153/ 1. Na dosiahnutie cieľov uvedených v článku 152 Únia podporuje a dopĺňa činnosti členských štátov v týchto oblastiach: a) zlepšovanie pracovného prostredia najmä s ohľadom na ochranu zdravia a bezpečnosti pracovníkov; b) pracovné podmienky; c) sociálne zabezpečenie a sociálna ochrana pracovníkov; d) ochrana pracovníkov pri skončení pracovnej zmluvy; e) informovanosť a porady s pracovníkmi; f) zastupovanie a kolektívna ochrana záujmov pracujúcich a zamestnávateľov, vrátane spolurozhodovania, s výnimkou odseku 5; g) podmienky zamestnávania štátnych príslušníkov tretích krajín s riadnym pobytom na území Únie; h) integrácia osôb vylúčených z trhu práce, bez toho, aby bol dotknutý článok 166; i) rovnosť medzi mužmi a ženami, pokiaľ ide o rovnaké príležitosti na trhu práce a rovnaké zaobchádzanie v práci; j) boj proti vylučovaniu osôb zo spoločnosti; k) modernizácia systémov sociálnej ochrany bez toho, aby bolo dotknuté písmeno c). Článok 156, HLAVA XI EURÓPSKY SOCIÁLNY FOND, Článok 162 S cieľom zlepšiť pracovné príležitosti na vnútornom trhu a tým prispieť k zvýšeniu životnej úrovne sa podľa nasledujúcich ustanovení zriaďuje Európsky sociálny fond; jeho zámerom je rozširovať možnosti zamestnania a zvyšovať geografickú a profesijnú mobilitu pracovníkov v rámci Únie a uľahčovať ich adaptáciu na priemyselné zmeny a zmeny vo výrobných systémoch najmä odborným vzdelávaním a rekvalifikáciou. ………….

.HLAVA XIV, VEREJNÉ ZDRAVIE .Článok 168/1 Pri stanovení a uskutočňovaní všetkých politík a činností Únie sa zabezpečí vysoká úroveň ochrany ľudského zdravia. Činnosti Únie, ktoré dopĺňajú vnútroštátne politiky, sa zameriavajú na zlepšenie verejného zdravia, prevenciu ľudských chorôb a ochorení, a odstraňovanie zdrojov nebezpečenstva pre telesné a duševné zdravie. Takéto postupy zahŕňajú boj proti najzávažnejším chorobám podporou výskumu ich príčin, prenosu a prevencie, ako aj zdravotnícke informácie a osvetu, monitorovanie závažných cezhraničných ohrození zdravia, včasné varovanie a boj proti nim. Únia dopĺňa činnosť členských štátov pri obmedzení škôd na zdraví spojených s drogami, vrátane informačnej a preventívnej činnosti. ……….

HLAVA XV , OCHRANA SPOTREBITEĽA.HLAVA XVI, PRIEMYSEL HLAVA XVIII, HOSPODÁRSKA, SOCIÁLNA A ÚZEMNÁ SÚDRŽNOSŤ.PIATA ČASŤ, VONKAJŠIA ČINNOSŤ ÚNIE, HLAVA I, VŠEOBECNÉ USTANOVENIA O VONKAJŠEJ ČINNOSTI ÚNIE, HLAVA II, SPOLOČNÁ OBCHODNÁ POLITIKA .KAPITOLA 2, HOSPODÁRSKA, FINANČNÁ A TECHNICKÁ SPOLUPRÁCA S TRETÍMI KRAJINAMI .KAPITOLA 3, HUMANITÁRNA POMOC .HLAVA V, MEDZINÁRODNÉ DOHODY.ŠIESTA ČASŤ INŠTITUCIONÁLNE A ROZPOČTOVÉ USTANOVENIA, HLAVA I , Inštitucionálne ustanovenia , KAPITOLA 1 , Inštitúcie, ODDIEL 1, EURÓPSKY PARLAMENT.Článok 226, Európsky parlament na žiadosť štvrtiny svojich členov môže v rámci svojich funkcií ustanoviť dočasný vyšetrovací výbor, ktorý bez toho, aby boli dotknuté právomoci vymedzené touto zmluvou iným inštitúciám a orgánom, preskúma prípady porušenia alebo nesprávneho úradného postupu pri uplatňovaní práva Únie okrem prípadov, keď takéto skutočnosti skúma súd a súdne konanie sa ešte neskončilo. Dočasný vyšetrovací výbor zaniká predložením správy. Európsky parlament z vlastnej iniciatívy a v súlade s mimoriadnym legislatívnym postupom a po súhlase Rady a Komisie prostredníctvom nariadení ustanoví podrobné pravidlá, ktorými sa spravuje výkon práva vyšetrovať. ………..

ODDIEL 5, SÚDNY DVOR EURÓPSKEJ ÚNIE, Článok 251 Súdny dvor zasadá v komorách alebo vo veľkej komore v súlade s pravidlami ustanovenými na tento účel v štatúte Súdneho dvora Európskej únie. Súdny dvor môže taktiež zasadať v pléne, ak je to ustanovené v štatúte. Článok 252 Súdnemu dvoru pomáha osem generálnych advokátov. Rada môže zvýšiť jednomyseľným rozhodnutím počet generálnych advokátov, ak o to Súdny dvor požiada. Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR 127 Povinnosťou generálneho advokáta, konajúceho nestranne a nezávisle, je predkladať na verejnýchpojednávaniach odôvodnené návrhy v Európskej únie vyžadujú jeho účasť. ……….

Článok 278 Žaloby podané na Súdny dvor Európskej únie nemajú odkladný účinok. Avšak ak Súdny dvor Európskej únie usúdi, že si to okolnosti vyžadujú, môže nariadiť odklad výkonu napadnutého aktu. ….

ODDIEL 6, EURÓPSKA CENTRÁLNA BANKA.Článok 283/2 Výkonná rada sa skladá z prezidenta, viceprezidenta a štyroch ďalších členov. Prezident, viceprezident a ostatní členovia Výkonnej rady sú menovaní spomedzi významných, uznávaných a skúsených odborníkov v menovej a bankovej problematike Európskou radou uznášajúcou sa kvalifikovanou väčšinou, na odporúčanie Rady a po porade s Európskym parlamentom a s Radou guvernérov Európskej centrálnej banky. Ich funkčné obdobie je osemročné a nemožno ich menovať znovu. Členmi Výkonnej rady môžu byť len štátni príslušníci členských štátov.KAPITOLA 4, EURÓPSKA INVESTIČNÁ BANKA. HLAVA II,FINANČNÉ USTANOVENIA.KAPITOLA 1, VLASTNÉ ZDROJE ÚNIE . KAPITOLA 2, VIACROČNÝ FINANČNÝ RÁMEC.KAPITOLA 3, ROČNÝ ROZPOČET ÚNIE .Článok 316 Za podmienok stanovených podľa článku 322 všetky rozpočtové prostriedky, ktoré sa do konca rozpočtového roku nevyčerpajú, s výnimkou prostriedkov vyčlenených na výdavky na zamestnancov, sa môžu previesť nanajvýš do nasledujúceho rozpočtového roka. Rozpočtové prostriedky sa delia podľa kapitol, do ktorých sa výdavky zahŕňajú podľa druhu alebo účelu, delia sa ďalej v súlade s nariadeniami vydanými na základe článku 322. Výdavky Európskeho parlamentu, Európskej Rady, Rady, Komisie a Súdneho dvora Európskej únie sú uvedené v osobitných častiach rozpočtu, čo nevylučuje zvláštnu úpravu určitých spoločných výdavkov. KAPITOLA 4, PLNENIE ROZPOČTU A ABSOLUTÓRIUM , Článok 317 Komisia v spolupráci s členskými štátmi plní rozpočet v súlade s ustanoveniami nariadení vydaných podľa článku 279 na vlastnú zodpovednosť a v medziach určených prostriedkov, a to podľa zásad riadneho finančného hospodárenia. Členské štáty spolupracujú s Komisiou tak, aby zabezpečili využívanie rozpočtových prostriedkov v súlade so zásadami riadneho finančného hospodárenia. Nariadenie ustanovuje povinnosti kontroly a auditu členských štátov pri plnení rozpočtu a z toho vyplývajúce zodpovednosti. Ustanovuje zodpovednosti a podrobné pravidlá, podľa ktorých každá inštitúcia postupuje pri vynakladaní svojich vlastných výdavkov. V medziach a za podmienok stanovených v nariadeniach vydaných v zmysle článku 322 môže Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR 152 Komisia v rámci rozpočtu presunúť prostriedky z jednej kapitoly do druhej alebo z jednej časti do druhej. …..

KAPITOLA 6, BOJ PROTI PODVODOM.SIEDMA ČASŤ, VŠEOBECNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA.Článok 339 Povinnosť mlčanlivosti členov orgánov Únie, členov výborov, úradníkov a ostatných zamestnancov Únie, ktorá sa vzťahuje na informácie chránené služobným tajomstvom, najmä informácie o podnikoch, ich obchodných stykoch alebo nákladových položkách, trvá aj po ukončení ich funkcie. …..

Článok 358 Ustanovenia článku 55 Zmluvy o Európskej únii sa vzťahujú na túto zmluvu. NA DÔKAZ TOHO splnomocnení zástupcovia podpísali túto zmluvu. V Ríme dvadsiateho piateho marca tisícdeväťstopäťdesiatsedem. Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR 163 PRÍLOHA I, ZOZNAM uvedený v článku 38 Zmluvy o fungovaní Európskej únie.(1) Číslo v Bruselskej nomenklatúre (2)Opis tovarov
Kapitola 1 Živé zvieratá
Kapitola 2 Mäso a jedlé mäsové zvyšky
Kapitola 3 Ryby, kôrovce a mäkkýše
Kapitola 4 Mliečne produkty; vtáčie vajcia; prírodný med
Kapitola 5 Vnútornosti, močové mechúre a žalúdky zvierat (iných než rýb) celé alebo ich časti
Živočíšne produkty nešpecifikované alebo nezahrnuté inde; neživé zvieratá z kapitoly 1 alebo z kapitoly 3, nevhodné pre ľudskú spotrebu

Kapitola 6 Živé stromy a iné rastliny; cibule, korene a podobné časti rastlín; rezané kvety a ozdobné listy
Kapitola 7 Jedlá zelenina, rastliny, korene a hľuzy
Kapitola 8 Jedlé ovocie; strúžiky melónov a citrusového ovocia
Kapitola 9 Káva, čaj a korenie, s výnimkou maté
Kapitola 10 Obilie
Kapitola 11 Produkty mlynov: slad a škrob, glutín, inulín
Kapitola 12 Olejnaté semená a olejnaté ovocie; zmesové zrná, semená a ovocie, priemyslové a liečivé rastliny; slama a krmoviny

Kapitola 13 Pektín
Kapitola 15 Prasačí tuk a iný vyškvarený bravčový tuk; vyškvarený alebo lisovaný hydinový tuk Nevyškvarené tuky hovädzieho dobytka, baranie alebo kozie tuky; loj (vrátane jemného loja) vyrobený z týchto tukov. Stearín bravčového sadla, oleo-stearín a lojový stearín; olej bravčového sadla, lojový olej a oleový olej, nie emulzifikovaný alebo zmiešaný alebo vyrobený iným spôsobom. Tuky a oleje z rýb a z morských cicavcov, rafinované i nerafinované. Stužené rastlinné oleje, tekuté alebo tuhé, surové, rafinované alebo prečistené. Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR. Živočíšne alebo rastlinné tuky a oleje, hydrogenované, rafinované i nerafinované, ale nie ďalej spracovávané. Margarín, imitácie bravčového sadla a iné vyrobené jedlé tuky. Odpady z procesov spracovania tukových látok alebo živočíšnych alebo rastlinných voskov.
Kapitola 16 Prípravky z mäsa, z rýb, z kôrovcov a/alebo z mäkkýšov.
Kapitola 17 Cukrová repa a trstinový cukor, v tuhom stave. Iné cukry; cukrové sirupy; umelý med (zmiešaný i nezmiešaný s prírodným medom); karamel. Melasa, odfarbená i neodfarbená.Cukry, sirupy alebo melasy, ochutené alebo farbené (vrátane vanilkového alebo vanilínového cukru) okrem ovocných štiav s pridaným cukrom v akomkoľvek pomere.
Kapitola 18 Kakaové boby, celé alebo drtené, surové alebo pražené. Šupky a odpady kakaových bôbov.
Kapitola 20 Prípravky zo zeleniny, z ovocia alebo z iných častí rastlín.
Kapitola 22 Vínny mušt (hroznový mušt), fermentujúci či s fermentáciou zastavenou inak než prídavkom alkoholu. Víno z čerstvého hrozna; vínne mušty s fermentáciou zastavenou prídavkom alkoholu. Iné fermentované nápoje (napríklad jablkové víno, hruškový mušt a medovina). Etylalkohol, denaturovaný alebo nedenaturovaný, s akýmkoľvek alkoholometrickým titrom, získaný z poľnohospodárskych produktov uvedených v prílohe. I k zmluve, s výnimkou destilátov, likérov a ostatných liehových nápojov, zložených alkoholických prípravkov (tzv. koncentrovaných výťažkov) na výrobu nápojov. Ocot a náhradky octu.
Kapitola 23 Zvyšky a odpady potravinárskeho priemyslu; prípravky krmív pre zvieratá. Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR.

Kapitola 24 Nespracovaný tabak, tabakové odpady.
Kapitola 45 Prírodný korok, nespracovaný, drtený, granulovaný alebo mletý; odpadový korok.
Kapitola 54 Ľan, surový alebo spracovaný ale nespradený, kúdeľová priadza a odpady (vrátane cupovaných alebo garnetovaných handier).
Kapitola 57 Pravé konope (Cannabis sativa) surové alebo spracované ale nespradené, výčesky (kúdeľ) a odpady pravého konope (vrátane cupovaných alebo garnetovaných handier alebo špagátov)
Protokol (č. 11) o štatúte Európskej investičnej banky (1957) Článok 4
1. (1) Základné imanie banky je 164 808 169 000 EUR, upísané členskými štátmi takto:
Nemecko 26 649 532 500
Francúzsko 26 649 532 500
(1) Odsek zmenený protokolom č. 1 k Aktu o pristúpení z roku 2003. Pozri dodatok na konci konsolidovaného znenia z decembra2006.

Taliansko 26 649 532 500
Spojené kráľovstvo 26 649 532 500
Španielsko 15 989 719 500
Belgicko 7 387 065 000
Holandsko 7 387 065 000
Švédsko 4 900 585 500
Dánsko 3 740 283 000
Rakúsko 3 666 973 500
Poľsko 3 411 263 500
Fínsko 2 106 816 000
Grécko 2 003 725 500
Odbor pre koordináciu vnútorných záležitostí a inštitúcií EÚ Ministerstva zahraničných vecí SR.
Portugalsko 1 291 287 000
Česká republika 1 258 785 500
Maďarsko 1 190 868 500
Írsko 935 070 000
Rumunsko 863 514 500
Slovensko 428 490 500
Slovinsko 379 815 000
Bulharsko 290 917 500
Litva 249 617 500
Luxembursko 187 015 500
Cyprus 183 382 000
Lotyšsko 152 335 000
Estónsko 117 640 000
Malta 69 804 000
Členské štáty sú zodpovedné len do výšky svojho upísaného a nesplateného podielu na základnom imaní.
2. Prijatím nového člena sa zvyšuje upísané základné imanie o čiastku zodpovedajúcu dodatočnému kapitálu vnesenému novým členom.
3. Rada guvernérov môže jednomyseľne rozhodnúť o zvýšení upísaného základného imania.
4. Podiel na upísanom základnom imaní nemožno previesť alebo poskytnúť ako zábezpeku a nie je možné ho zabaviť.
KAPITOLA III , ORGANIZÁCIA ESCB Článok 7 Nezávislosť
V súlade s článkom 130 Zmluvy o fungovaní Európskej únie pri výkone svojich povinností a úloh zverených im touto zmluvou ECB, národné centrálne banky ani žiaden člen ich rozhodovacích orgánov nesmú žiadať ani prijímať pokyny od orgánov Únie, od vlády členského štátu, ani od iného orgánu. Orgány Únie a vlády členských štátov sa zaväzujú rešpektovať túto zásadu a neovplyvňovať členov orgánov ESCB s rozhodovacími právomocami, ani národné centrálne banky pri plnení ich úloh.

KAPITOLA VI, FINANČNÉ USTANOVENIA ESCB , Článok 27 Audit

kwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkw

Ak by občania – voliči, pochopili súhlasili s pripraveným Programovým Vyhláseným Vlády podľa vízie Inštitútu Ochrany Ústavných Práv, ktorý ponúka každej politickéj strane, ktorá naozaj a čestne myslí na občanov – voličov slovenskej republiky , tak povíťazstve v parlamentných voľbách, by EU a NATO zmrazili všetky zahraničné účty a kontá doterajších slovenských politických vládnych demokratických činiteľov za obdobie samostatného Slovenska a tak by v refundácií došlo k hĺbkovému auditu a Slovensko, by tak získalo spolu v majetkovej a + finančnej hodnote kapitál za každý deň 80.000.000,- euro a tak by budúci Úrad štátnej starostlivosti na 100% splnil 11 bodov pripravenovaného Programového Vyhlásenia Vlády !

6.192 dní x 80.000.000,- euro = 495.360.000.000,- euro

4. Ekonomicky a účinne zúžitkovať prísun migrantov alebo ich návrat – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
RIEŠENIA !
Všetko sa dá ak sa chce !

https://www.facebook.com/reel/1519477859194019
Pridajte sa k nám alebo pomáhajte iným spôsobom ak máte záujem a kto nie je ľahostajný , tomu zatiaľ iba Ďakujem ! ( napríklad šírte a zdieľajte !)
https://www.facebook.com/profile.php?id=61581884588023
kontakt :
<ioupriesenia66@gmail.com>

Duri Kiskenyér facebook
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

zákon o retribúcií č.33 z roku 1948 Sb.
https://www.noveaspi.sk/products/lawText/1/17014/1/2/zakon-c-33-1948-sb-ktorym-sa-obnovuje-ucinnost-retribucneho-dekretu-a-nariadenia-o-ludovom-sudnictve-a-menia-niektere-ich-ustanovenia/zakon-c-33-1948-sb-ktorym-sa-obnovuje-ucinnost-retribucneho-dekretu-a-nariadenia-o-ludovom-sudnictve-a-menia-niektere-ich-ustanovenia?fbclid=IwAR0o_BpPm2NCrBw0SBxRSVn3ksyBOLMl_Kb4qJficGqkJ1vTXTPmUHTEsm4

PVV od IOUP pre UŠS

Bod č.1. Zloženie vlády., retribučný zákon a kontrolu všetkých neplatných zmlúv, ktoré vznikli počas obdobia bezprávneho manipulovania s občanmi! Opozíciu tvorí občan a Inštitút ochrany ústavných práv je zo strany občanov najvyšší stupeň kontroly, po zmene Nr Sr na Úrad štátnej starostlivosti.
Bod č.2. Príkaz médiám a podmienka vlastník je štát, štát sú občania. Poctivosť a zodpovednosť a mimoriadne vysielania na nasmerovanie občanov k dosiahnutiu všeobecného blaha a spokojnosti.
Bod č.3. Výnimočný stav ( polícia, armáda, tajné služby, štátna kontrola, zrušenie nezávislosti súdov, daňový audit , nová mena, štátna starostlivosť)
Bod č.4. Sčítanie obyvateľstva ( nové doklady, práca, verejná kontrola, peniaze, spôsob platieb, výchovný a obnovný proces bezdomovcov, alkoholikov, narkomanov, cigánov)
Bod č.5. Práca , príjem,(príjem okamžite po prvom mesiaci , výmena peňažnej meny, ale bez výmenného kurzu ( každému rovnako po 300.000,- v novej mene po splnení podmienok ) + audity ( všetky dlhy osobné, firemné, zrušené)
Bod č.6. Štátna dotácia do každého rezortu 1.miliarda v novej mene. ( je asi 6.000 rezortov + do každej nemocnice a školy podľa potreby)
Bod č.7. Likvidácia starých budov a konštrukcii, recyklácia materiálu, realizácia a výroba nových technológii. Podpora výrobných procesov, obnova výroby a poľnohospodárstva, úvery s 0%-ným úrokom, ochrana detí, vzdelania mládeže a ochrana starých a nevládnych občanov.
Bod č. 8. Peniaze na účet každému občanovi, ktorý má minimálne 18 rokov, s platnosťou používania na 101. deň od získania nového dokladu totožnosti.
Bod. č. 9. Verejné – mediálne vysielané súdy vlastizradcov, kolaborantov a podvodníkov, či nájomných vrahov, oligarchov, ktorí sa podieľali na genocíde občanov počas celého štvrťstoročia. + odvysielanie odškodného občanom, za 33 rokov života v neslobode v bezprávnom štáte. Podmienky vyplatenia.
Bod č. 10. Celonárodné referendum o vine a treste mediálne odsúdených zločincov.
Bod č.11. ročné návrhy – podmienené amnestie s kauciou
Organizačná štruktúra , , Nového štátu“ podľa národného programu

Od roku 2010 nebola otázka, na ktorú by sme nevedeli odpovedať a nikto nedokázal Program zmeniť alebo zdokonaliť. Už v roku 2016 prichádzali občania s nápadmi, ako si zabezpečiť lepší život. Všetci sa zameriavali na finančný príjem.
Toto však nie je celkom konečné riešenie, ale vieme o tom rokovať s každým lídrom akejkoľvek skupiny aktivistov alebo s každým lídrom politickej strany.(((
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Dvojnásobné platy, platy na úrovni Euro občanov – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
2. Minimálne 25.000 bytov ročne – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
3. Motivovať mladých, vyštudovaných občanov, ktorí opustili Slovensko k návratu domov na Slovensko – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
4. Ekonomicky a účinne zúžitkovať prísun migrantov alebo ich návrat – vieme zrealizovať s víziou IOUP!

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
1./ Čo je to vzdelanostný príjem?
Vzdelanostný príjem je:
Príjem podľa vzdelania je príjem pre zabezpečenie dôstojného života každému občanovi, aj keď je na úrovni asociála, alebo nižšie vnímajúceho človeka. Ide vlastne o odstránenie chudoby a finančného nedostatku každého jedinca.
2./ Aké sú tarify vzdelanostnej úrovne človeka?
Človek, ktorý nedokončil základné vzdelanie, má 45 základ na hodinu,
– Ten, čo dokončil základné vzdelanie – má 46 na hodinu
– Ten, čo má strednú školu bez maturity – má 47 na hodinu
– Ten, čo má maturitu, má 48 na hodinu
– Ten, čo má vysokú školu – má 49 na hodinu
– Ten, čo má doktorát a všelijaké nadstavby vzdelanostné, má 50 na hodinu

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
3./ Ako by to v novej spoločnosti vyzeralo na pracovisku počas bežného pracovného mesiaca ?
Bežný pracovný mesiac má 120 pracovných hodín. Maximálny dovolený počet nadčasov je 40 hodín na mesiac. Každý nadčas aj v noci je 50 % príplatok. Dovolenku si musí samostatne nadrobiť, ak chce mesiac dovolenky zamestnanec, musí 3 mesiace potiahnuť po 40 hodín nadčasu. Pri čerpaní dovolenky mu je týchto 120 hodín nadrobených vyplatených aj s nadčasovým príplatkom.
4./ Čo ak spláca nejakú pôžičku, alebo úver?
V novej spoločnosti, sme hovorili, a naďalej tvrdíme, nebudú žiadne úroky a zamestnanec môže splácať pôžičku z nadčasových príplatkov, alebo z nadčasových hodín, záleží o akú sumu pôžičky ide.
5./ Viete uviesť príklad, napr. zamestnanca s maturitou, ktorý napriek tomu, že pracuje v oblasti s človekom, ktorý napr. má neukončenú základnú školu?
Tesne pred dôchodkom si človek s maturitou netrúfol už pokračovať v svojej profesii a bude robiť napr. kopáča kanálov, alebo upratovačku. Rozdiel je v tom, že on bude dostávať príjem podľa vzdelanostnej úrovne. Človek bez základnej školy má 45 na hodinu a človek s maturitou má 48 na hodinu.
6./ Ako je to s odchodom do dôchodku ?
Únia štátnej starostlivosti má vo svojom programe naplánovaný odchod do dôchodku presne v deň 55. narodenín. Keďže máme v programe zrušenie daní, výška dôchodku, je na úrovni jeho priemerného príjmu za posledné 3 mesiace, podľa vzdelanostnej úrovne.
7./ A čo, keď bude chcieť dôchodca pracovať ďalej?
Najprv si položme otázku, prečo chce dôchodca v dnešnej dobe pracovať ďalej?
Podľa Únie štátnej starostlivosti nebudú dane, iba jedna z prevodu a odchodom na dôchodok ostáva dôchodcovi taký istý dôchodok , ako mal príjem, keď pracoval. Je znížený len o nadčasy, čiže má dôchodok vo výške platu za 120 hodín podľa dosiahnutej vzdelanostnej úrovne a zároveň mu pribúdajú benefity od štátu. Ak by chcel dôchodca pracovať ďalej, má výhodu akurát v tom, že nemusí čas tráviť doma.

8./ Aké benefity máte na mysli pre dôchodcov?
– Ako prvý benefit je, ak žije sám, alebo s partnerkou, a obaja sú dôchodcovia, majú zadarmo inkaso,
– Ako dôchodca má zadarmo Mestskú hromadnú dopravu, zdravotnú starostlivosť, ktorá je pre každého občana zadarmo, má bonus o zdravotnú starostlivosť v prípade núdze /1-4 opatrovatelia, záleží, či chce opatrovateľskú činnosť na určitý čas, alebo na celý deň – podľa zdravotného stavu/
– Podľa zdravotného stavu má nárok na kúpeľnú starostlivosť zdarma jedenkrát ročne.
– V prípade právnej pomoci, má nárok na právne úkony zadarmo /ale iba pre seba/.
– Každý dôchodca, ktorý nemá rodinu, alebo má potrebu nevenovať sa rodine, bude mať od štátu zabezpečený program voľného času.
9./Únia štátnej starostlivosti má pre každého občana, ktorý dovŕši 18 rokov a pracuje, vypracovaný program o základnom nepodmienenom príjme. Aký to má vplyv na dôchodcu?
Áno, máte pravdu, ale musím to trošku rozviesť.
A/ 50 % výšky základného nepodmieneného príjmu bude vyplácaný aj osobám, ktorí majú občiansky preukaz, čiže od 15 rokov veku, podmienka je, aby chodili do školy, alebo študovali.
B/ Každý zamestnanec, čiže osoba, ktorá chodí do zamestnania, má základný nepodmienený príjem vo výške 100 %, čo pre začiatok je takto stanovené, teda, keď sa prvýkrát začne občanom vyplácať vo výške 600 na osobu.
C/Dôchodca má tak isto naň nárok. Čo musím ale poznamenať, je, že každý rok sa môže výška základného nepodmieneného príjmu meniť, a to záleží od toho, koľko ľudí bude študovať, vzdelávať sa a pracovať, ako rýchlo dokážeme zaviesť do výroby a do praxe nové technológie., ktoré ľuďom ušetria prácu a pri obmene zamestnanosti pri skoršom odchode do dôchodku a obmene odbornej vzdelanosti, sa môže tento nepodmienený príjem zvyšovať na maximálnu hranicu cca 3000 na osobu, alebo zo 120 hodín mesačne, znížiť pracovný čas, maximálne na 60 hodín za mesiac. O tomto však budú mať ľudia možnosť rozhodovať v referende. To si môžu občania už teraz vypočítať na papieri, čo by sa im viac oplatilo.
10./ Únia štátnej starostlivosti vo svojom programe rozpráva o odškodnení občanov. O aké odškodnenie ide a v akej výške? Pre koho bude?
Ak občania si uvedomia, že len 25 % obyvateľstva sa venuje politike, a teda 75 % občanov je podľa posledných prezidentských volieb protisystémových, tak si možno spomenú na hodiny občianskej náuky z predchádzajúceho režimu, kde definícia politiky bola definovaná ako hračka v rukách bohatých, ktorí so silou peňazí pretvárali spoločnosť k vlastnému prospechu a k dosiahnutiu viac peňazí, posilnenou silou získanej moci. Tu si môžu uvedomiť dnešnú dobu, kedy pokojní stárnúcí politici ,ktorí nám tu budovali demokraciu, sa opäť vracajú do politiky, aby si zabezpečili pomocou dosiahnutej finančnej sily a moci istotu, že práve to, čo som vám práve doteraz povedal, sa 75 % protisystémových občanov nedozvedelo, lebo inak by všetci doterajší politici skončili vo väzbe.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
5. Vytvoriť výhodné pracovné a hlavne platové podmienky pre všetkých občanov Slovenska , nielen pre učiteľov, lekárov, policajtov, politikov – vieme zrealizovať s víziou IOUP!

https://anzelma1234.blog.pravda.sk/2025/05/27/sudcovia-cakaju-na-svoju-spravodlivost/
https://anzelma1234.blog.pravda.sk/2025/08/10/sudcovia-ukazuju-spravodlivost-po-slovensky/
https://anzelma1234.blog.pravda.sk/2025/04/22/ako-pomohli-zvoleni-poslanci-obcanom-odpovie-si-kazdy-volic-sam/

6. Obnova nefunkčných Jednotných roľníckych družstiev, obnova nefunkčných privatizovaných závodov, ale aj získanie minimálne 50% takýchto podnikov, ktoré od doby privatizácie sú stále v čele a riadia takýto závod! Získanie privatizovaných závodov, ktoré po privatizácií zmenili majiteľov do 100%-ného vlastníctva – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
7. Odpustenie všetkých pôžičiek, leasingov, spotrebných úverov, hypoték, a to bez úžerníckeho navýšenia a exekučného vymáhania – vieme zrealizovať s víziou IOUP!

8. Zabezpečiť vyriešiť odstránenie článku 7.odst.2 z Ústavy Slovenska – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
9. – ( Všetko za posledných 35 rokov zanedbanej demokracie na slovenský spôsob) Odstrániť korupciu – vieme zrealizovať s víziou IOUP!
Len nevytŕčať z radu alebo je možné pokaziť súdny prípad pravdou . . . . . . .
10. Prešetriť, potrestať zlodejov z nekalej privatizácie, ale aj podvodníkov pandémie, vieme zrealizovať s víziou IOUP!
11. Odškodniť finančne, za 31 rokov demokracie samostatného Slovenska, občanov Slovenska, a to vo výške 300.000 , vieme zrealizovať s víziou IOUP! )))

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
https://www.extraplus.sk/clanok/videoprofesori-hrusovsky-fischer-ziadaju-vladu-sr-aby-definitivne-ukoncila-podavanie-mrna
My, preškolení občania ( voliči ) v IOUP, chceme vyhrať s vami parlamentné voľby ! Ako?
Európska únia nemôže prijať Ukrajinu lebo nespĺňa podmienky !
Európska únia nemôže prijať Ukrajinu lebo nespĺňa podmienky !
Ústavou garantovaný dôstojný život pre občanov – voličov žijúcich na Slovensku ?
Disciplína národného štátu je na Slovensku lepšia ako v USA !
Američania potápajú lode pašerákov, ale kto bol skontrolovať, čo tam naozaj potopili a prečo ?
video:
video:
video:
staršie :
https://ereport.sk/tvrdy-odkaz-polskej-europoslankyne-pre-leyenovu-odstupte-zo-svojej-funkcie
Spýtal som sa umelej inteligencie (Spýtať sa modelu ChatGPT): Ako by sa zlepšila ekonomika štátu, ak by sa všetky dane zrušili a bola by iba jediná daň z prevodu peňazí-transakcií ? ( ako príklad posielam maketu na 0,5% )
Tento diagram znázorňuje kolobeh peňazí v ekonomike — od úveru, cez výplaty a nákupy až po výnosy štátnej kasy zo súčasného systému daní (napr. 0,5 % z transakcií). Zároveň však ukazuje, ako veľká suma peňazí obieha ekonomikou, pričom štát získa len relatívne malý podiel.
Zmena: Zavedenie 3 % transakčnej dane namiesto viacerých iných daní (napr. DPH, odvody, daň z príjmu atď.) Ak by sa zaviedla jednotná transakčná daň vo výške 3 % na všetky finančné pohyby, tak by:
✅ Výhody:
Štát by vybral výrazne viac peňazí:
Pri každom pohybe (napr. úver, výplata, nákup, predaj) sa odvedie 3 % do štátnej kasy.
Ak by len v tomto jednoduchom kolobehu (z obrázka) každý krok niesol 3 % daň, výnos štátu by bol výrazne vyšší než pri súčasných 0,5 %.
Zníženie daňových únikov: Transakčná daň je jednoduchá, automatizovaná a ťažko sa obchádza. Odvádza sa pri každom prevode automaticky (napr. pri platbe kartou, bankovým prevodom). Odstránenie zložitosti daňového systému: Odpadli by rôzne zložité dane (DPH, daň z príjmu, odvody, firemné dane…). Zjednodušenie administratívy pre občanov aj podnikateľov.
📈 Záver:
Zavedenie 3 % transakčnej dane by mohlo výrazne zvýšiť príjmy štátu aj pri nižšej sadzbe, ak by sa aplikovala na každú transakciu. Takýto systém sa často navrhuje ako jednoduchý, efektívny a spravodlivý daňový model (napr. v návrhoch tzv. „Spoločenskej reformy“).
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww



Celá debata | RSS tejto debaty